Recuperare genunchi


Medicina sportivaRecuperareRecuperare Genunchi Ghid de exercitii fizice dupa artroscopia de genunchi Dupa artroscopia de genunchi, aveti nevoie de cateva exercitii usoare pentru a va recapata mobilitatea genunchiului si forta musculara.

Ghid de exercitii fizice dupa artroscopia de genunchi

In cea mai mare parte aceste exercitii pot fi efectuate la domiciliu. Va recomandam sa exersati circa minute, de doua sau trei ori pe zi. De asemenea, benefic poate fi si mersul pe jos. Inainte de a incepe Medicul ortoped va poate indica unele din urmatoarele exercitii.

Recuperare După Artroscopia de Genunchi

Ghidul prezentat mai jos va va ajuta sa intelegeti mai bine programul de activitati ce trebuie urmat, care, la indicatia medicului ortoped va trebui sau nu supravegheat de catre un kinetoterapeut. Daca genunchiul se umfla si doare dupa un anumit exercitiu, va trebui sa diminuati sau sa opriti activitatea pana va veti simti bine. Cu repaus, gheata aplicata local nu direct pe pielepurtarea unei fesi elastice, si pozitia procliva recuperare genunchi sus a piciorului afectat, simptomatologia ar trebui sa se remita.

Daca insa simptomele persita, contactati medicul ortoped. Doar stati intins pe spate cu genunchii flectati aproximativ 10 grade.

recuperare genunchi

Trageti calcaiele catre dumneavoastra, neridicandu-le de pe podea. Ramaneti asa 5 secunde, apoi relaxati-va si reluati ciclul. Contractia cvadricepsului 10 Repetari Va asezati pe burta, recuperare genunchi glezna pe partea cu genunchiul operat avand un prosop rulat.

Inainte de a incepe

Impingeti glezna in jos, incercand sa atingeti podeaua. Astfel veti contracta muschiul cvadriceps. Mentineti pozitia de contractie pentru 5 secunde, apoi relaxati-va. Contractati genunchiul operat si incepeti usor sa ridicati piciorul cu genunchiul intins in extensie pana ajungeti la circa 15 cm de podea. Ramaneti in aceasta pozitie pentru 5 secunde.

Recuperarea genunchiului

Apoi recuperare genunchi ridicarea piciorului cu genunchiul drept inca 15 cm in trepte. Mentineti pozitia 5 secunde de fiecare data. La final faceti miscarea inversa pentru a ajunge la pozitia initiala.

Acest execitiu, intr-un stadiu mai avansat il puteti face adaugand greutati pe glezna. Incepeti cu o jumatate de kg si ajungeti pana la 2 kg in 4 saptamani.

recuperare genunchi

Contractia muschilor fesieri 10 Repetari In timp ce stati culcat pe spate, incordati muschii feselor pentru 5 secunde. Luati 5 secunde pauza, apoi repetati.

Recuperare Genunchi 5 Exercitii usoare + Recomandari pentru Recuperare

Reveniti la pozitia initiala. Intr-un stadiu mai avansat, acest execitiu il puteti face adaugand greutati pe glezna. Indreptati genunchiul inca sustinut de rola de prosop si tineti-l asa 5 secunde. Reveniti incet la pozitia initiala. Incepeti cu o jumatate de kg, pana la recuperare genunchi kg in 4 saptamani. Ridicati incet piciorul cu genunchiul intins pana cand acesta ajunge la aproximativ 30 cm de podea.

Coborati-l incet pe podea si relaxati-va.

  1. Recuperare Genunchi | Ortopedia pe Înţelesul Tuturor
  2. Cu ajutorul articulatiilor genunchiului putem merge, alerga sau aseza pe vine fara dureri.

Incepeti cu o jumatate de kg, si ajungeti la 2 kg recuperare genunchi 4 saptamani. Genuflexiuni partiale, cu ajutorul scaunului 10 Repetari Sprijiniti-va recuperare genunchi mainile de spatarului unui scaun si tineti cumpara pastile pentru durerile articulare la recuperare genunchi distanta de aproximativ cm de scaun.

Indoiti genunchi si apropiati-va de podea. Nu va lasati mai jos de un unghi de 90 de grade flexia genunchilor nu trebuie sa depaseasca 90 grade. Tineti spatele drept.

recuperare genunchi

Mentineti pozitia coborata secunde. Reveniti apoi incet si relaxati-va. Tineti asa timp de 5 secunde. Exercitii avansate Indoirea partiala a unui genunchi 10 Repetari Stati in picioare si sprijiniti-va de spatarul unui scaun.

Indoiti genunchiul sanatos ducandu-l in spate, si atingeti podeaua cu varful degetelor. Lasti-va in jos indoind genunchiul operat si pastrand talpa piciorului aplicata pe podea. Ridicati-va apoi la pozitia initiala si relaxati-va. Pasul in fata 10 Repetari Pasiti inainte, recuperare genunchi pe un recuperare genunchi inalt de aproximativ 15 cm, incepand pasul cu piciorul operat.

Coborati apoi, revenind la pozitia initiala. Cresteti inaltimea scaunului pe masura ce forta musculara creste. Pasul in lateral 10 Recuperare genunchi Pasiti in lateral, urcand pe un scaun inalt de aproximativ 15 cm, incepand pasul cu piciorul operat. Extensia terminala a genunchiului, in pozitia stand jos 10 Repetari In timp ce stati pe un scaun, puneti si sprijiniti calcaiul piciorului afectat pe un alt scaun mai putin inalt, ca in figura.

Recuperare Genunchi

Acum indreptati genunchiul, tineti-l 5 secunde, si apoi reveniti incet la pozitia initiala. Intinderea muschilor ischio-gambieri, din pozitia stand pe spate 10 repetari Intindeti-va pe spate. Indoiti soldul, apucand coapsa chiar deasupra recuperare genunchi.

recuperare genunchi

Indreptati incet genunchiul pana cand simtiti o senzatie de intindere in spatele genunchiului si coapsei. Tineti timp de 5 secunde.

recuperare genunchi

Repetati cu celalat picior. Daca nu simtiti aceasta indindere, indoiti soldul un pic mai mult si repetati. Intinderea muschilor ischio-gambieri, in pozitia stand pe spate si cu piciorul pe perete 10 repetari Asezati-va langa o usa cu un picior intins. Puneti calcaiul de perete. Cu cat sunteti mai aproape de perete, cu atat este mai intensa intinderea musculara.

Recuperarea genunchiului

Cu genunchi indoit, deplasati-va soldurile inspre perete. Acum, incepeti sa indreptati genunchiul. Cand simtiti o senzatie de intindere in recuperare genunchi genunchiului, mentineti aceasta pozitie timp de recuperare genunchi secunde.

recuperare genunchi

Exercitii pe bicicleta Incepeti sa pedalati cate 10 minute pe zi Daca aveti acces la o bicicleta stationara, pozitionati saua astfel incat piciorul dumneavoastra sa efectueze o rotatie completa genunchiul sa fie intins complet cand pedala este jos. Setati o rezistenta mica la pedalare pentru inceput. Pe masura ce recuperare genunchi, cresteti rezistenta. Cresteti durata pedalarii cu cate un minut pe zi, pana ajungeti la 20 de minute pe zi.

Mersul pe jos Este foarte bun in stadiul intermediar al recuperarii dupa doua saptamani de la operatie. Alergatul Alergatul trebuie evitat in primele 6 — 8 saptamani de la operatie din cauza socurilor transmise genunchiului. Atat mersul pe jos cat si alergatul trebuie introduse treptat recuperare genunchi programul de exercitii.